mandag den 23. februar 2015

performance i en stillekupe

Jeg sidder i en stillekupe. Jeg kunne lave følgende performance, men tør ikke gøre det: jeg kunne rejse mig op og begynde at gå rundt og hilse på alle i kupeen med hånden. 

Jeg kunne sige: Hej, jeg hedder claus. Synes i en pissekumme er en fontæne? De fleste vil svarer: Nej. Noget der er noget, kan ikke være noget andet, og hvorfor skulle noget, der har en funktion ønske at have en anden funktion? Ting har ingen bevidsthed. De er det, de er.
Og jeg vil svare: jeg er enig.
Og for at straffe mig for min ubeskrivelige dumhed, vil jeg ligge mig ned på gulvet og tage 75 armbøjninger i streg. Jeg vil svede som svin, og så vil jeg sætte mig på min plads og læse videre i Photography after Conceptual Art, og jeg vil svede så meget, at jeg resten af turen vil lugte af armsved, armsved der vil bredde sig ud i kupeen som en morgentåge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar