tirsdag den 27. august 2013

performance om ingenting

Performance om ingenting

Jeg siger: Hvad er ingenting?
Jeg holder en pose i hanken med min venstre hånd.
Jeg siger: Der er ingenting i posen. Er en pose uden noget i ingenting? Nej, for posen er til stede som pose og kan fyldes med noget, men den er bare ikke fyldt med noget.
Jeg klipper bunden af posen og holder posen i hanken med min venstre hånd.
Jeg siger: Er en pose uden bund ingenting? Nej, for selv om posen ikke er fyldt med noget,  er posen stadig en pose, selvom det er en ubrugelig pose.
Jeg gemmer posen væk.
Jeg står uden noget i min venstre hånd, der hænger slapt ned langs min krop.
Jeg siger: Er en hånd, der bærer en pose i hanken, der ikke er til stede fysisk som en pose, men kun som en forestilling om en pose, der bæres i hanken, ingenting? Nej, for posen er til stede som forestilling om en pose, der bæres i hanken af en hånd.
Jeg står stadig uden noget i min venstre hånd, der hænger slaps ned langs min krop. 
Jeg siger: Er en hånd, der ikke bære en pose, ingenting? Nej, for hånden er tilstede som en hånd, der ikke er tilstede som en hånd, der holder en pose i hånden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar