onsdag den 21. august 2013

bænk

Bænken står ved banegården
Har kortbukser af stof på, sidder på en bænk, der skråner nedad og glider hele tiden langsomt frem - hvad er ideen med den type bænk? Det, den prøver at fortælle mig, er jo, at den ikke vil have, at jeg sidder der, selvfølgelig forståelig, hvis jeg var en bænk, gad jeg heller ikke finde mig i at nogle satte sig på mig hele tiden, men alligevel, synes det lige i overkanten, at bænke nu udstyres med en selvstændig vilje. 

Min lillebror kom med følgende forklaring på facebook, som jeg mener, er meget sandsynlig: Det er for at hårdtarbejdende folk ikke behøver at blive stødt af at se selvforskyldte arbejdsløse nassere sidde og fede den af hele dagen i stedet for at sidde derhjemme i deres skatteyderbetalte luksuslejligheder og nippe champagne mellem ansøgningsskriveriet. Derfor.

KLIK PÅ BILLEDET FOR AT SE DET I STORT FORMAT

Ingen kommentarer:

Send en kommentar